repatriot+40 21 794 14 98 office@repatriot.ro Contact
  • RePatriot Summit
  • Top 100
  • RePatriot App
  • Cunoaște-ne
    • Despre noi
    • RePatriot App
    • Misiune
    • Echipa
    • Susținători
    • Ambasadori
    • Declaraţia RePatriot
    • Media
    • Newsletter RePatriot
    • Contact
  • Povești de succes
    • Din România
    • Repatriați
    • Din Diaspora
  • Oportunități
    • Ghid de Intoarcere Acasa
    • Finanțare
      • Noutăți finanțare
      • Fonduri Nerambursabile
      • Finanțări Bancare
      • Finanțări NonBancare
    • Oportunități de afaceri
    • Francize
    • Resurse și idei
      • Pași pentru a deschide o firmă
      • Idei de Afaceri
      • Resurse Educaționale
      • Resurse de Tehnologie
  • Proiecte RePatriot
    • RePatriot App
    • Oportunități de afaceri
    • Evenimente
      • RePatriot Summit
        • RePatriot Summit 2024
        • RePatriot Summit 2023
        • RePatriot Summit 2022
        • RePatriot Summit 2021
        • RePatriot Summit 2020
        • RePatriot Summit 2019
        • RePatriot Summit 2018
          • Participanți
          • Speakeri
          • Parteneri
          • Agendă
        • Repatriot Summit 2017
          • De ce să participi?
          • Program
          • Participanți
        • Repatriot Summit 2016
          • Video – 6 octombrie | Business Summit – Împreună pentru România
          • Vreau să particip
          • Program
          • Locații
          • Participanti
          • Diverse
      • Gala RePatriot
        • Gala RePatriot | 8 sept. 2022
        • Gala RePatriot – 12 sept. 2019
        • Gala RePatriot – 29 martie 2018
        • Gala RePatriot – 30 martie 2017
        • Gala RePatriot 2016
    • Conferințe
    • RePatriot Turism
    • Top 100
      • Top 100 – Ediția 2022
      • Top 100 – Ediția 2021
      • Top 100 – Ediția 2020
      • Top 100 – Ediția 2019
      • Top 100 – Ediția 2018
    • Antreprenorești
    • Performance Talks
    • RePatriot Jobs
    • Timpul reîntoarcerii
    • RePatriot AI
    • Zilele Diasporei
      • Apel administrația locală
      • Zilele Diasporei 2021
      • Zilele Diasporei 2019
      • Zilele Diasporei 2018
      • Zilele Diasporei 2017
      • Zilele Diasporei 2016
    • RePatriot Medical
      • Misiune
      • Povești cu Medici
      • Programul Visiting Professors
      • Recomandă-ne un medic român plecat din țară!
      • Esti medic român plecat din țară?
    • #RePatriotLIVE
    • Alături de Veterani
  • Noutăți
  • Parteneri
    • Parteneri RePatriot
    • Beneficii pentru tine!
  • Implică-te
    • Donează
    • Fii Voluntar
  • Cunoaște-ne
    • Despre noi
    • RePatriot App
    • Misiune
    • Echipa
    • Susținători
    • Ambasadori
    • Declaraţia RePatriot
    • Media
    • Newsletter RePatriot
    • Contact
  • Povești de succes
    • Din România
    • Repatriați
    • Din Diaspora
  • Oportunități
    • Ghid de Intoarcere Acasa
    • Finanțare
      • Noutăți finanțare
      • Fonduri Nerambursabile
      • Finanțări Bancare
      • Finanțări NonBancare
    • Oportunități de afaceri
    • Francize
    • Resurse și idei
      • Pași pentru a deschide o firmă
      • Idei de Afaceri
      • Resurse Educaționale
      • Resurse de Tehnologie
  • Proiecte RePatriot
    • RePatriot App
    • Oportunități de afaceri
    • Evenimente
      • RePatriot Summit
        • RePatriot Summit 2024
        • RePatriot Summit 2023
        • RePatriot Summit 2022
        • RePatriot Summit 2021
        • RePatriot Summit 2020
        • RePatriot Summit 2019
        • RePatriot Summit 2018
          • Participanți
          • Speakeri
          • Parteneri
          • Agendă
        • Repatriot Summit 2017
          • De ce să participi?
          • Program
          • Participanți
        • Repatriot Summit 2016
          • Video – 6 octombrie | Business Summit – Împreună pentru România
          • Vreau să particip
          • Program
          • Locații
          • Participanti
          • Diverse
      • Gala RePatriot
        • Gala RePatriot | 8 sept. 2022
        • Gala RePatriot – 12 sept. 2019
        • Gala RePatriot – 29 martie 2018
        • Gala RePatriot – 30 martie 2017
        • Gala RePatriot 2016
    • Conferințe
    • RePatriot Turism
    • Top 100
      • Top 100 – Ediția 2022
      • Top 100 – Ediția 2021
      • Top 100 – Ediția 2020
      • Top 100 – Ediția 2019
      • Top 100 – Ediția 2018
    • Antreprenorești
    • Performance Talks
    • RePatriot Jobs
    • Timpul reîntoarcerii
    • RePatriot AI
    • Zilele Diasporei
      • Apel administrația locală
      • Zilele Diasporei 2021
      • Zilele Diasporei 2019
      • Zilele Diasporei 2018
      • Zilele Diasporei 2017
      • Zilele Diasporei 2016
    • RePatriot Medical
      • Misiune
      • Povești cu Medici
      • Programul Visiting Professors
      • Recomandă-ne un medic român plecat din țară!
      • Esti medic român plecat din țară?
    • #RePatriotLIVE
    • Alături de Veterani
  • Noutăți
  • Parteneri
    • Parteneri RePatriot
    • Beneficii pentru tine!
  • Implică-te
    • Donează
    • Fii Voluntar
  • RePatriot Summit
  • Top 100
  • RePatriot App
26 Jun In Fonduri Nerambursabile
Programul de dezvoltare şi modernizare a activităţilor de comercializare a produselor şi serviciilor de piaţă – COMERŢ 2015

UPDATE:

Directia Politici Antreprenoriale si Implementare Programme pentru IMM (DPAPIMM) a publicat proiectul de procedura de implementare si grila de evaluare modificate in urma reuniunii Comitetului Consultativ pentru Dezvoltarea IMM (CCDIMM) din 21.01.2016 pentru programul Comert 2016.

Mai multe informatii aici: http://www.fonduri-structurale.ro/detaliu.aspx?eID=17786&t=Stiri

 

  1. Bugetul schemei de minimis şi modalitatea de acordare a ajutoarelor de minimis:
  • 000.000 lei pentru acordarea de alocaţii financiare nerambursabile

Prin implementarea programului în anul 2015 se estimează acordarea de ajutor de minimis unui număr de minim 200 de beneficiari.

  1. Beneficiari eligibili:

Intreprinderi mici şi mijlocii care îndeplinesc cumulativ, la data completării planului de afaceri online, următoarele criterii de eligibilitate:

  1. sunt înregistraţi conform Legii nr.31/1990 privind societăţile, republicată, cu modificările şi completările
  2. sunt persoane juridice (societăţi /societăţi cooperative), care au ca obiect de activitate comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă, activităţi prevăzute în anexa nr. 1.
  3. este considerată întreprindere autonomă, legată, parteneră sau întreprindere unică.

         “Intreprindere unică” include toate întreprinderile între care există cel puţin una dintre relaţiile următoare:

  • întreprindere deţine majoritatea drepturilor de vot ale acţionarilor sau ale asociaţilor unei alte întreprinderi;
  • o întreprindere are dreptul de a numi sau revoca majoritatea membrilor organelor de administrare, de conducere sau de supraveghere ale unei alte întreprinderi;
  • o întreprindere are dreptul de a exercita o influenţă dominantă asupra altei întreprinderi în temeiul unui contract încheiat cu întreprinderea în cauză sau în temeiul unei prevederi din contractul de societate sau din statutul acesteia;
  • o întreprindere care este acţionar sau asociat al unei alte întreprinderi şi care controlează singură, în baza unui acord cu alţi acţionari sau asociaţi ai acelei întreprinderi, majoritatea drepturilor de vot ale acţionarilor sau ale asociaţilor întreprinderii respective.
  1. au cel puţin 2 ani calendaristici de la înfiinţare la data deschiderii aplicaţiei electronice de înscriere a planului de investiţii şi codul CAEN pentru care solicită finanţare este autorizat cu cel puţin 3 luni anterior datei deschiderii aplicaţiei electronice de înscriere a planului de investiţii.
  2. nu au beneficiat de alocaţie financiară nerambursabilă în cadrul Programului în ultimii 3 ani şi nu au asociaţi, acţionari sau administratori care deţin sau au deţinut calitatea de  asociaţi/ acţionari/ administratori ai altor societăţi care au beneficiat de alocaţie financiară nerambursabilă în cadrul Programului în ultimii 3 ani. Asociaţii, acţionarii sau administratorii care deţin mai multe societăţi  nu pot beneficia de AFN în cadrul prezentului program decât cu o singură societate.
  3. nu au datorii la bugetul general consolidat şi la bugetele locale, atât pentru sediul social, cât şi pentru toate punctele de lucru.
  4. nu sunt în stare de dizolvare, reorganizare judiciară, lichidare, insolvenţă, faliment, executare silită, închidere operaţională sau suspendare temporară a activităţii.
  5. nu există legături între structurile acţionariatului solicitantului şi personalul din cadrul MEIMMMA/OTIMMC şi rudele acestora pîna la gradul II inclusiv, respectiv afini.
  1. Tipuri de ajutor financiar:

Alocaţie Financiară Nerambursabilă – maximum 90% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile si nu poate depăşi suma de 135.000 lei/ beneficiar.

Valoare eligibila totala: aprox 33.000 euro (aprox 150.000 lei)

AFN: aprox 30.000 euro (max 135.000 lei)

Contributie proprie: aprox 3.300 euro (aprox 15.000 lei)

TVA neeligibil: aprox 8.000 euro (aprox 36.000 lei)

 

  1. Cheltuieli eligibile:
  1. achiziţionarea de echipamente IT tehnică de calcul (tip PC, format din: unitate centrală, server, monitor, imprimantă / copiator / multifuncţională, inclusiv sisteme portabile, licenţe necesare desfăşurării activităţii, sisteme audio-video,etc.); Nu se pot achiziţiona mai multe echipamente IT, din fiecare tip, decât numărul total de angajaţi după implementarea proiectului cu componentă nerambursabilă, cu excepţia activităţilor care necesită acest lucru (Ex: Internet café, instruire în domeniul calculatoarelor, etc.)
  2. achiziţionarea de cititoare pentru cod de bare;
  3. achiziţionarea de cântare electronice cu/fără printer pentru etichetare;
  4. achiziţionarea de aparate de marcat electronice fiscale;
  5. achiziţionarea de echipamente tehnologice, maşini, utilaje şi instalaţii de lucru-inclusiv software-ul aferent, aparate şi instalaţii de măsurare, control şi reglare necesare desfăşurării activităţilor pentru care a solicitat finanţare, cu excepţia jocurilor de noroc mecanice, electrice, electronice, meselor de biliard, instrumentelor şi automatelor muzicale;
  6. achiziţionarea de electro şi motostivuitoare;
  7. investiţiile în active necorporale referitoare la brevete de inventie, mărci de produse si servicii (etichetare ecologica, licente), software pentru comerţul on-line, software-uri necesare desfăşurării activităţilor de comercializare a produselor şi serviciilor de piaţă;
  8. achiziţionarea de bunuri prevăzute la subgrupele 3.1 mobilier, 3.2 Aparatură birotică şi 3.3 sisteme de protecţie a valorilor umane şi materiale (ex. sisteme de supraveghere video, sisteme de alarmă), conform Hotărârii Guvernului nr. 2139/2004 pentru aprobarea Catalogului privind clasificarea şi duratele normale de funcţionare a mijloacelor fixe, cu modificările şi completările ulterioare.
  9. achiziţionarea de autoutilitare din categoria N1, N2, N3, cu excepţia vehiculelor de teren simbol G conform Ordinului MLPTL 211/2003 cu modificările şi completările ulterioare, respectiv cu excepţia vehiculelor de transport rutier de mărfuri în contul terţilor sau contra cost, solicitate de întreprinderile care efectuează transport rutier de mărfuri în contul terţilor sau contra cost.

În cazul în care întreprinderea beneficiară de ajutor de minimis, pe lângă activitatea eligibilă pentru care solicită primească ajutor în cadrul schemei de minimis, desfăşoară şi activităţi de transport de mărfuri în contul terţilor sau contra cost, nu poate utiliza ajutorul de minimis pentru achiziţionarea de mijloace de transport marfă, decât dacă se asigură, prin separarea activităţilor sau o districţie clară între costuri, că activitatea exclusă din domeniul de aplicare al schemei nu beneficiază de ajutoare de minimis.

  1. certificarea unui sistem de management al calităţii/ mediului/sănătăţii şi securităţii ocupaţionale/siguranţei alimentelor, în conformitate cu unul din standardele: SR-EN-ISO 9001:2008(sistem de management al calităţii);SR-EN-ISO 14001:2005 (sistem de management de mediu); SR-EN-ISO 22000:2005 (sistem de management al siguranţei alimentelor); OHSAS 18001: 2007(sistem de management al sănătăţii şi securităţii ocupationale), simplu sau integrat;
  2. realizarea unui site pentru prezentarea activităţii solicitantului şi a produselor sau serviciilor promovate (inclusiv cheltuieli înregistrare domeniu, fără hosting), pentru operatorii economici care nu deţin alt site şi care trebuie să fie funcţional la data depunerii cererii de eliberare a AFN;
  3. achiziţionarea de instalaţii/echipamente specifice în scopul obţinerii unei economii de energie, precum şi sisteme care utilizează surse regenerabile/alternative de energie pentru eficientizarea activităţilor pentru care a solicitat finanţare;
  4. achiziţionarea de instalaţii de încălzire sau climatizare aferente spaţiului de comerţ sau servicii;
  5. participarea la cursuri de instruire pentru formare / calificare profesională / specializare / perfecţionare profesională în domeniul activităţilor de comercializare a produselor şi serviciilor de piaţă pentru care a solicitat finanţare, participarea la cursuri privind noţiuni fundamentale de igienă necesare în activităţile de comercializare a produselor şi serviciilor de piaţă
  6. comisionul de garantare aferent anului acordării garanţiei, datorat Fondului Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii – S.A. – I.F.N. (F.N.G.C.I.M.M.) în cazul garanţiilor acordate pentru creditele contractate de beneficiari în vederea realizării planurilor de investiţii acceptate in cadrul Programului, pentru solicitanţii care asigură aportul propriu din credit;
  7. consultanţă pentru întocmirea documentaţiei în vederea obţinerii finanţării în cadrul prezentului program şi implementarea proiectului (Maximum 4% din valoarea eligibilă / decontată a proiectului, mai puţin consultanţa, dar nu mai mult de 5769 lei).
  1. Perioada de implementare:

            Beneficiarii sunt obligaţi să efectueze activităţile pentru care au solicitat finanţare şi pentru care au facut plata integral şi să depună cererea-tip de eliberare AFN la OTIMMC, în termen de maximum 30 de zile lucrătoare de la data semnării contractului de finanţare de către beneficiar, dar nu mai târziu de 2 Noiembrie 2015.

GRILĂ EVALUARE PLAN INVESTITII Întreprinderi cu activitate
Sectorul pe care acesează10
Servicii10
Comerţ5
Ponderea sectorului de activitate pe care se accesează programul în cifra de afaceri10
Cifra de afaceri este realizată preponderent  din veniturile realizate în anul 2014, din domeniul (servicii/comerţ) pentru care se accesează Programul (peste 50%)10
Cifra de afaceri nu este realizată preponderent  din veniturile realizate în anul 2014, din domeniul (servicii/comerţ)  pentru care se accesează Programul (sub 50%)5
Obs.: Se regăsesc în bilanţul contabil şi balanţa la 31.12.2014
Istoric15
Societatea a obţinut profit net în exerciţiul financiar anterior10
Societatea NU a obţinut profit net în exerciţiul financiar anterior0
Obs1: Se acordă 5 puncte suplimentar daca societatea a obţinut profit din exploatare în exerciţiul financiar anterior
Management, resurse umane15
Întreprinderea are un număr mediu de cel puţin 3 angajaţi la 31.12.201415
Întreprinderea are un număr mediu de cel puţin 2 angajaţi la 31.12.201410
Întreprinderea are un număr mediu de 1 angajat la 31.12.20145
Întreprinderea nu are angajaţi la 31.12.20140
Rezultate aşteptate după implementarea planului de investiţii 20
  
locuri de muncă create ≥ 210
locuri de muncă cressate = 15
Punctaj suplimentar pentru minim 1 loc de muncă din cele de mai sus creat pentru 1 absolvent începând cu anul 2013.5
Punctaj suplimentar pentru minim 2 locuri de muncă din cele de mai sus create pentru 2 absolventi începând cu anul 2013.5
Ponderea investitiilor15
Ponderea investitiilor in echipamentele prevazute la pct 2.1 si 2.2 din HG 2139/2004 reprezinta mai mult de 60% din valoarea cheltuielilor eligibile inscrise in planul de investitii15
Ponderea investitiilor in echipamentele prevazute la pct 2.1 si 2.2 din HG 2139/2004 reprezinta mai mult de 40% din valoarea cheltuielilor eligibile inscrise in planul de investitii10
Desfăşoară efectiv activitate autorizată pe codul CAEN  pe care accesează15
Vechime activitate autorizată egală sau mai mare de 12 de luni15
Vechime activitate autorizată 6-12 luni10
Vechime activitate autorizată 3-6 luni5
Obs: Vechimea activităţii autorizate se verifică in certificatul constatator la punctul Sedii autorizate/Activitati autorizate
TOTAL100
0
SHARES
FacebookTwitter






    • Conferinte
    • Echipa RePatriot
    • Media
    • Romani de succes / Romania
    • Noutati finantare
    • Fii Voluntar
    • Donează
  • RePatriot pe Youtube:

    Vezi cele mai noi video-uri!

  • RePatriot pe Facebook:

    Repatriot




  • Informatii importante pentru tine

    Aboneaza-te la Newsletter-ul RePatriot

  • Sustine RePatriot pe Facebook:

  • Linkuri utile:

    Newsweek Romania - Știri
    FNTM Romania - Site - YouTube
    IMM Romania
    Start-ups
    Alte website-uri utile

© Copyright 2015-2024 RePatriot Termeni si Conditii Politica de Cookie-uri Politica de Confidentialitate | Optimizare SEO realizată de ALex The Best Business Partener
Romanian Business Leaders