repatriot+40 21 794 14 98 office@repatriot.ro Contact
  • RePatriot Summit
  • Top 100
  • RePatriot App
  • Cunoaște-ne
    • Despre noi
    • RePatriot App
    • Misiune
    • Echipa
    • Susținători
    • Ambasadori
    • Declaraţia RePatriot
    • Media
    • Newsletter RePatriot
    • Contact
  • Povești de succes
    • Din România
    • Repatriați
    • Din Diaspora
  • Oportunități
    • Ghid de Intoarcere Acasa
    • Finanțare
      • Noutăți finanțare
      • Fonduri Nerambursabile
      • Finanțări Bancare
      • Finanțări NonBancare
    • Oportunități de afaceri
    • Francize
    • Resurse și idei
      • Pași pentru a deschide o firmă
      • Idei de Afaceri
      • Resurse Educaționale
      • Resurse de Tehnologie
  • Proiecte RePatriot
    • RePatriot App
    • Oportunități de afaceri
    • Evenimente
      • RePatriot Summit
        • RePatriot Summit 2022
        • RePatriot Summit 2021
        • RePatriot Summit 2020
        • RePatriot Summit 2019
        • RePatriot Summit 2018
          • Participanți
          • Speakeri
          • Parteneri
          • Agendă
        • Business Summit 2017
          • De ce să participi?
          • Program
          • Participanți
        • Business Summit 2016
          • Video – 6 octombrie | Business Summit – Împreună pentru România
          • Vreau să particip
          • Program
          • Locații
          • Participanti
          • Diverse
      • Gala RePatriot
        • Gala RePatriot | 8 sept. 2022
        • Gala RePatriot – 12 sept. 2019
        • Gala RePatriot – 29 martie 2018
        • Gala RePatriot – 30 martie 2017
        • Gala RePatriot 2016
    • Conferințe
    • RePatriot Turism
    • Top 100
      • Top 100 – Ediția 2022
      • Top 100 – Ediția 2021
      • Top 100 – Ediția 2020
      • Top 100 – Ediția 2019
      • Top 100 – Ediția 2018
    • Antreprenorești
    • Performance Talks
    • RePatriot Jobs
    • Timpul reîntoarcerii
    • RePatriot AI
    • Zilele Diasporei
      • Apel administrația locală
      • Zilele Diasporei 2021
      • Zilele Diasporei 2019
      • Zilele Diasporei 2018
      • Zilele Diasporei 2017
      • Zilele Diasporei 2016
    • RePatriot Medical
      • Misiune
      • Povești cu Medici
      • Programul Visiting Professors
      • Recomandă-ne un medic român plecat din țară!
      • Esti medic român plecat din țară?
    • #RePatriotLIVE
    • Alături de Veterani
  • Noutăți
  • Parteneri
    • Parteneri RePatriot
    • Beneficii pentru tine!
  • Implică-te
    • Donează
    • Fii Voluntar
  • Cunoaște-ne
    • Despre noi
    • RePatriot App
    • Misiune
    • Echipa
    • Susținători
    • Ambasadori
    • Declaraţia RePatriot
    • Media
    • Newsletter RePatriot
    • Contact
  • Povești de succes
    • Din România
    • Repatriați
    • Din Diaspora
  • Oportunități
    • Ghid de Intoarcere Acasa
    • Finanțare
      • Noutăți finanțare
      • Fonduri Nerambursabile
      • Finanțări Bancare
      • Finanțări NonBancare
    • Oportunități de afaceri
    • Francize
    • Resurse și idei
      • Pași pentru a deschide o firmă
      • Idei de Afaceri
      • Resurse Educaționale
      • Resurse de Tehnologie
  • Proiecte RePatriot
    • RePatriot App
    • Oportunități de afaceri
    • Evenimente
      • RePatriot Summit
        • RePatriot Summit 2022
        • RePatriot Summit 2021
        • RePatriot Summit 2020
        • RePatriot Summit 2019
        • RePatriot Summit 2018
          • Participanți
          • Speakeri
          • Parteneri
          • Agendă
        • Business Summit 2017
          • De ce să participi?
          • Program
          • Participanți
        • Business Summit 2016
          • Video – 6 octombrie | Business Summit – Împreună pentru România
          • Vreau să particip
          • Program
          • Locații
          • Participanti
          • Diverse
      • Gala RePatriot
        • Gala RePatriot | 8 sept. 2022
        • Gala RePatriot – 12 sept. 2019
        • Gala RePatriot – 29 martie 2018
        • Gala RePatriot – 30 martie 2017
        • Gala RePatriot 2016
    • Conferințe
    • RePatriot Turism
    • Top 100
      • Top 100 – Ediția 2022
      • Top 100 – Ediția 2021
      • Top 100 – Ediția 2020
      • Top 100 – Ediția 2019
      • Top 100 – Ediția 2018
    • Antreprenorești
    • Performance Talks
    • RePatriot Jobs
    • Timpul reîntoarcerii
    • RePatriot AI
    • Zilele Diasporei
      • Apel administrația locală
      • Zilele Diasporei 2021
      • Zilele Diasporei 2019
      • Zilele Diasporei 2018
      • Zilele Diasporei 2017
      • Zilele Diasporei 2016
    • RePatriot Medical
      • Misiune
      • Povești cu Medici
      • Programul Visiting Professors
      • Recomandă-ne un medic român plecat din țară!
      • Esti medic român plecat din țară?
    • #RePatriotLIVE
    • Alături de Veterani
  • Noutăți
  • Parteneri
    • Parteneri RePatriot
    • Beneficii pentru tine!
  • Implică-te
    • Donează
    • Fii Voluntar
  • RePatriot Summit
  • Top 100
  • RePatriot App

Pasii necesari deschiderii unei firme

Pasul 1. Obiectul de activitate al firmei

Printre primele lucruri pe care trebuie sa le faci este alegerea obiectului de activitate al viitoarei firme, care sa face in conformitate cu clasificarea din codul CAEN. Se poate stabili un singur obiect principal de activitate si un numar nelimitat de obiecte secundare.

Informatii si lista codurilor CAEN actualizata o poti gasi aici.

Pasul 2. Setul de documente

In urmatorul pas este necesar sa stii care este setul complet de documente de care ai nevoie pentru dosarul de infiintare si inregistrare.

Persoane fizice

Documentele necesare pentru inregistrarea in registrul comertului, inregistrarea fiscala si autorizarea functionarii a persoanei fizice autorizate le puteti gasi aici. 

Documentele necesare pentru inregistrarea in registrul comertului, inregistrarea fiscala si autorizarea functionarii intreprinzatorilor persoane fizice titulari ai intreprinderilor individuale le puteti gasi aici.

Documentele necesare pentru inregistrarea in registrul comertului, inregistrarea fiscala si autorizarea intreprinderilor familiale le puteti gasi aici.

Persoane juridice

  • Societate in nume colectiv, societate in comandita simpla si societate cu raspundere limitata
  • Societate cu raspundere limitata – debutant (SRL-D)
  • Grup de interes economic
  • Societate pe actiuni si societate in comandita pe actiuni
  • Societate europeana Holding
  • Societate europeana constituita prin fuziune
  • Organizatie cooperatista de credit
  • Societate cooperativa de gradul I si gradul II
  • Cooperativa agricola de gradul I si gradul II
  • Societate cooperativa europeana
  • Cooperativa europeana constituita prin fuziune
  • Societate europeana – filiala
  • Sucursala societate sau GIE cu sediul in România
  • Sucursala societate cooperativa
  • Sucursala a unei firme cu sediul in strainatate
  • Depunere prospect de emisiune de actiuni

Toate documentele necesare inregistrarii unei persoane juridice le puteti gasi aici.

Pasul 3. Rezervarea denumirii

Dupa ce ai aflat care sunt actele necesare urmeaza primul pas, acela de a rezerva denumirea sub care iti vei desfasura activitatea.

Pentru persoane fizice, documentele necesare pentru verificarea disponibilitatii firmei si/sau rezervarea acesteia pentru persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale si intreprinderi familiale le puteti gasi aici

Pentru persoane juridice documentele necesare pentru verificarea disponibilitatii firmei si/sau rezervarea acesteia pentru persoane juridice le puteti gasi aici.

Pasul 4. Alegerea sediului social

Urmatorul pas este alegerea sediului social (casa, apartament, personal sau inchiriat). Sediul social se stabileste prin incheierea unui contract de comodat sau de inchiriere, contract incheiat intre proprietarul imobilului si viitoarea firma, pe baza rezervarii denumirii de la O.N.R.C. Pe lânga acest contract in original, in dosar trebuie completata o Cererea de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si de eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social. Aceasta se obtine de la Biroul de Informatii din cadrul Registrului Comertului si trebuie depusa in varianta originala.

De asemenea, este nevoie si de acordul vecinilor si al asociatiei de proprietari. Acesta se realizeaza sub forma de tabel, cuprinzand nr. apartament, nume si prenume, serie si nr. act identitate, semnatura. Formularul standard il puteti gasi aici.

 Pasul 5. Actul Constitutiv

Urmatorul pas il reprezinta redactarea Actului Constitutiv al societatii si va recomandam sa apelati la persoane specializate in domeniu.

Actul Constitutiv trebuie sa contina urmatoarele informatii: datele de identificare a asociatului/asociatilor, forma de organizare, denumirea societatii rezervata conform procedurii descrise la pasul nr.I, specificarea sediului social, sediul secundar (in cazul in care exista mai multe puncte de lucru), obiectul de activitate principal si activitatile secundare, Capitalul social si cota de participare a asociatilor la profit si pierdere, desemnarea administratorului care are un mandat pe o perioada stabilita de asociati ce poate fi nelimitata sau limitata.

Actul Constitutiv trebuie sa contina, in mod obligatoriu:

  • obiect principal de activitate
  • obiecte secundare de activitate ( daca exista )
  • denumire firma ( inclusiv numarul rezervarii de la O.N.R.C.)
  • numele asociatilor si aportul la capitalul social al fiecaruia
  • numele Administratorului si perioada pentru care va detine aceasta functie.

Un model de act constitutiv poti gasi aici.

Pasul 6. Capitalul Social

Urmatorul pas este cel in care asociatul/ asociatii trebuie sa depuna capitalul social, de minim 200 lei in cazul unui SRL.

Acest proces se poate realiza la orice banca, unde veti primi toate documentele necesare pasilor urmatori (chitante, extrase de cont etc).  dovada efectuarii varsamintelor in conditiile actului constitutiv a capitalului social la banca trebuie depusa in original la dosarul de infiintare firma.

Pasul 7. Specimenul de semnaturi

Administratorul firmei va depune si autentifica specimenul de semnatura la un notar public, ce va fi depus ulterior la dosarul de infiintare firma. Specimenul de semnaturi se depune doar de catre Administrator/Administratori

Pasul 8. Inmatricularea societatii

Dupa colectarea tuturor documentelor din pasii precedenti, cand dosarul este complet, acesta se depunde la Registrul Comertului de pe langa tribunalul in a carui raza se afla sediul social al societatii, pentru efectuarea inmatricularii societatii. Dupa verificarea de catre judecatorul delegat de tribunal, se dispune autorizarea inmatricularii societatii si se plateste taxa de inregistrare a firmei si a tariful de publicare in Monitorul Oficial.

Pasul 9. Ridicare acte

Dupa ridicarea actelor care atesta infiintarea firmei de la Registrul Comertului (certificatul de inregistrare fiscala, hotararea judecatorului delegat si certificatul constatator) mai trebuie sa intreprinzi urmatoarele activitati:

  • Realizarea unei stampile a societatii
  • Depunerea Declaratiei 010 la ANAF privind inregistrarea fiscala (doar daca ai angajati, in termen de 30 de zile de la primul angajat)
  • Ridicarea de la ANAF a Registrului Unic de Control
  • Deschiderea unui cont curent la banca
  • Facturi si chitante speciale pentru firma.


  • Informatii importante pentru tine

    Aboneaza-te la Newsletter-ul RePatriot

  • Sustine RePatriot pe Facebook:

  • Linkuri utile:

    Newsweek Romania - Știri
    FNTM Romania - Site - YouTube
    IMM Romania
    Start-ups
    Alte website-uri utile

© Copyright 2015-2022 RePatriot Termeni si Conditii Politica de Cookie-uri Politica de Confidentialitate
Romanian Business Leaders